Portugal - Reisverslag uit Oliveira do Hospital, Portugal van Margon Brink - WaarBenJij.nu Portugal - Reisverslag uit Oliveira do Hospital, Portugal van Margon Brink - WaarBenJij.nu

Portugal

Door: Margon

Blijf op de hoogte en volg Margon

04 April 2021 | Portugal, Oliveira do Hospital

Halloooooooo

Daar ben ik weer na een lange tijd stilte. Zoals de titel misschien al aangeeft, ben ik in Portugal, en nu denk je misschien, hoe is Margon nu weer in Portugal beland.

Dus ik ga jullie eerst een korte samenvatting geven van het laatste jaar.

In maart 2020 ben ik terug gevlogen naar Nederland vanwege de Covid situatie in India, vanwege de lockdown daar. Ik ben toen 2 maanden in Nederland gebleven. Al snel kwam de vraag wat moet ik nu? Hoe lang gaat deze Covid situatie duren? Zal ik een baan zoeken of zal ik binnenkort weer kunnen reizen? Of zal ik het reizen weer combineren met een baan?

Ik begon te zoeken naar vacatures en ik zag op een gegeven moment een vacature met als omschrijving: "Heb jij zin om op een zonovergoten terras te zitten met een koel glaasje wijn, met uitzicht over de oceaan in Lissabon". Mijn antwoord op die vraag was "ja".

En zo solliciteerde ik op een baan, waarvan ik niet wist wat ik moest gaan doen, maar ik kon in ieder geval gaan werken in het zonnige Lissabon.

Ik moest een test doen, waaruit moest blijken hoe goed mijn Engels was en hoe snel ik kon typen. Ik haalde de test en ik mocht kiezen of ik wilde werken voor UPS in het callcenter of voor TikTok. Ik koos voor TikTok, zodat ik in ieder geval geen telefoontjes hoefde aan te nemen. Nu kon ik de hele dag, dat wil zeggen 8 uur per dag, TikTok filmpjes kon kijken.

Ik verhuisde in mei 2020, in de lockdown, naar Lissabon, maar we mochten niet naar kantoor. Ik werkte 8 maanden lang vanuit een kamertje. Vanuit een appartement dat ik deelde met 2 huisgenoten.

In de zomer ging ik naar het strand of ging ik de oude binnenstad van Lissabon verkennen. Ik ging naar Sintra om te hiken en in oktober had ik een weekje vakantie en ging ik naar Albufeira in de Algarve.

En toen kwam de winter en voelde ik dat er iets miste. Ik had in die 6 maanden tijd bijna geen geld gespaard, terwijl dat wel mijn intentie was geweest en ik voelde me steeds een beetje meer opgesloten in mijn kamertje.

In November stelde ik mezelf de vraag "Wat wil ik nu eigenlijk?" En het antwoord luidde: "Ik wil terug naar de natuur".

En zo maakte ik in november de beslissing om na de winter weer vrijwilligerswerk via WorkAway te gaan doen, naast mijn TikTok baan. Met mijn net verlengde account, had ik toegang tot alle vrijwilligers adressen in de wereld en zo ook in Portugal.

En ik kreeg er zowaar een medereiziger bij. Mijn collega en vriendin Margot besloot ook om vrijwilligerswerk te gaan doen, samen met mij.

En zo besloot ik om weer te gaan bloggen, met als titel: "Margot en Margon op avontuur in Portugal"

Ik heb zelf al één maand vrijwilligerswerk erop zitten. Sinds 30 maart zijn Margot en ik samen gaan reizen met de bus naar Oliveira da Hospital en zijn we aangekomen op de camping Toca Da Raposa (Vossehol).

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Margon

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 253
Totaal aantal bezoekers 56600

Voorgaande reizen:

04 April 2021 - 04 April 2024

Margot en Margon op avontuur in Portugal

01 September 2018 - 15 Juli 2019

Margon in Azië

20 Augustus 2017 - 20 Augustus 2018

Een jaar in Shenzhen (China)

01 Juni 2006 - 12 Februari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: